Nieuwe functies en verbeteringen 1.3

Functies

De wens van veel gebruikers was om activiteiten vooruit te plannen. Hierdoor hoeft de activiteit maar één keer ingevoerd te worden. Hierdoor is er snel een overzicht van welke activiteiten nog niet geregistreerd zijn. Dit zie je terug in 1.3 update.

  • Vooruit plannen. Per dag, per week of per maand
  • Bij het vooruit plannen kun je het formulier al invullen met standaardgegevens. Bijvoorbeeld door wie het wordt uitgevoerd, welk tijdstip de activiteit plaatsvindt en welk thema eraan hangt. Geheel naar wens in te vullen. Hierdoor hoef je tijdens of achteraf alleen nog maar de aantallen en/of bevindingen in te vullen.
  • In een handig overzicht van vooruit geplande activiteiten kun je in één oogopslag zien welke vooruit geplande activiteiten nog niet zijn geregistreerd. Zo is de kans groter dat er geen activiteit ontbreekt in je rapportage.

Uitstraling en gebruikersgemak

We hebben de app ook verbeterd in de uitstraling en gebruikersgemak. Wij kunnen met vol trots zeggen dat de uitstraling van versie 1.3 niet alleen beter is geworden, maar ook het gebruikersgemak.

  • Veelgebruikte knoppen/functies hebben een logischere plek gekregen in de app. Daarnaast staan knoppen die minder gebruikt worden meer op de achtergrond of zijn verwijderd.
  • De zoekbalk naar locaties is gemakkelijk in gebruik. Zo hoef je niet altijd meer in te zoomen in de kaart.
  • Er is vanaf nu een overzicht van je hotspots. Hiermee kun je in de lijst van de hotspots zoeken in plaats van de kaart. Vanuit hier kun je ook meteen naar het formulier gaan.
  • De filters om voltooide registraties terug te vinden is verbeterd.
  • Op meerdere plaatsen is een plusknop (+) toegevoegd. Zo kun je snel naar een hotspot of naar een formulier om deze te openen. De plusknop is ook in het formulier aanwezig, zodat je na een voltooide registratie direct een nieuw formulier krijgt zonder dat je terug hoeft te gaan naar de kaart.

Casuïstiek

Van huidige klanten kregen we de vraag naar het registreren van casuïstiek. Deze functie hebben we dan ook eens goed onder de loep genomen. In de nieuwe update is dit verbeterd in gebruiksvriendelijkheid, zonder dat er belangrijke gegevens niet geregistreerd kunnen worden. De contactmomenten zijn gemakkelijk toe te voegen en te koppelen aan de activiteiten of het wijkgericht werken. Dit draagt bij aan de effectmeting van een activiteit.

Heb je input?

Zoals wij altijd aangeven, bepalen de gebruikers hoe de app eruit komt te zien en daarom ontvangen wij graag input. Jullie mening is hierin is voor ons erg belangrijk. De wereld van een sociaal werker is tenslotte altijd in beweging, de app dus ook. Hiervoor kun je altijd contact met ons opnemen, uiteraard we laten dit thema ook terugkomen op onze jaarlijkse klantendag.